HTML

Ani Camino Blog

Friss topikok

  • Filagóra: Kedves Annamária! Az utóbbi néhány hónapban szorgalmasan olvasgatom a caminóról szóló beszámolókat... (2008.04.07. 13:41) Micsoda fogadtatás!
  • Halas: Kedves Aninéni és szerettei! Ma akadtam erre a blogra és rátapadtam, mint a pióca... Kétszer járta... (2007.12.26. 15:15) Furdesrol szo sincs!
  • Marci: Hellóka, irigykedve hallom, hogy az óceán partján csücsülsz, nagyon zsír lehet! Itt akkora a hősé... (2007.07.22. 10:48) Lapzarta meg nincs!
  • Ági Barátnéd: Kedves Barátném, Ani! Remélem, hogy nem én leszek az utolsó hozzádszóló, így lapzárta idején, de h... (2007.07.20. 21:16) Hírzárlat...
  • Edit+Gábor: Kedves Ani! Sok szeretettel köszöntünk, immár itthonról és gratulálunk az Út megtételéhez. A cipőd... (2007.07.19. 18:45) Mi a legszornyubb, ami tortenhet egy zarandokkal?

Linkblog

2007.07.24. 21:58 cirinke

Micsoda fogadtatás!

Hát,ha másért nem,ezért érdemes volt végigcsinálni! Képzeljétek el, hogy legkedvesebb hozzátartozóim együtt vártak Ferihegyen Marcival és Robival (akinek elvileg már Debrecenben kellett volna lenni). A Piroch család Zsuzsival, Rezsővel és Rudival képviseltette magát, ott volt Évi, Anna és egyáltalán nem utolsósorban Erzsike (akit a fő szervezőnek sejtek...) És volt üdvrivalgás, üdvözlő táblák, lufi, nemzeti szalag, gyöngyös rózsakoszorú, tökfőzelék...! És voltak könnyek, na persze. Köszönöm, csodás meglepetés volt!!!

Madrid és Barcelona...Az elsőt még hősiesen végigjártam (9 órán át), de a lábam másnapra már végképp felmondta a szolgálatot (hiába, csak a régi jó Fila volt az igazi). De még vissza fogok jönni Barcelonáért!
Spanyolország gyönyörű. Természeti adottságai miatt, történelmi és kulturális emlékei miatt, és azért is, mert jó látni, ahogy fejlődik, szépül. A nagyobb városok szélén daruerdőket láthatsz, mindenfelé építkeznek. A kisebb városok is szépülnek: különösen Kasztiliában láttuk, hogy mindenhol csatornáznak, és a legkanyargósabb szűk utcát is díszkővel burkolják. A közkutak mindenhol igazi kis műremekek. De a régi házakat sem bontják le, hanem helyreállítják,és belül a legmodernebb, legkényelmesebb otthont teremtik a középkori falak mögé. Hány ilyen helyen aludtam!
De Spanyolország gyönyörű a spanyolok miatt is. Nagyon barátságosak, segítőkészek. Megbecsülik, sőt tisztelik a zarándokokat. És nem a jól felfogott üzleti érdekükből teszik. Mert igaz,  hogy rengeteg a zarándok, de nem költenek sokat. A camino nagyon olcsó nyaralás! Az elhatározásukért tisztelik őket, akármi is az indítóóok, és büszkék arra, hogy a világ minden országából eljönnek hozzájuk ezért a zarándokútért.

Én is megtettem ezt a zarándokutat, és most boldog vagyok.
Boldog vagyok, mert elhatároztam, és végigcsináltam.
Boldog vagyok, mert annyi szépséget láttam, annyi kalandot éltem át, hogy sokáig töltekezhetem belőlük.
És boldog vagyok, mert sok emberrel ismerkedtem meg, köztük olyanokkal is, akikkel barátokká fogadtuk egymást.

Felejthetetlen élmény volt ez az öt hét, nagyszerű döntés volt, amikor elhatároztam,hogy megteszem. És mindenkinek ajánlom, hogy járja végig a maga caminoját. Nem kell 1000 km-esnek lennie, lehet kezdeni Pamplonától, Leontól sőt Sarriától, az utolsó 100 km-től. Nem a mennyiség számít, a vándorlás, a zarándoklét. Napi 10-15 km-t minden átlagos fittségű ember meg tud tenni. Lehet egyedül, kettesben,  társasággal, mindegyiknek megvan a maga előnye. Én az öt hétből kb. hármat egyedül tettem meg, mert nekem így volt jó, így akartam.
Mert közben jártam én egy másik caminot is, amit nem írtam fel a blogra. Volt egy belső utam is, ami legalább olyan fontos, mint a másik, de ez csak az enyém.
Anna kérdezte valahol, hogy mennyire fogok megváltozni a caminotól. Hát ezt még én sem tudom. De az, hogy változtam, az biztos. Ha szép dolgok vesznek körül, megszépülsz, ha jó dolgok történnek veled, te is jobb leszel. És nekem mindkettőben volt részem bőven!

Ezért végezetül mindenkinek ezt kívánom:

BUEN  CAMINO!

9 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://anicamino.blog.hu/api/trackback/id/tr83124694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ági Barátnéd 2007.07.25. 15:15:48

Kedvesem!
A "Szólj hozzá!" felszólításra ezúttal csak azt tudom szólni, hogy nem tudok ezekhez a sorokhoz semmit hozzátenni,mert ....
Végtelenül sajnálom, hogy a fogadóbizottságj tagságomról le kellett mondjak, Te tudod, ha kedd, akkor...
Örülök, hogy épségben egészségben, elégedetten landoltál magyar földön, a viszontlátásig sok puszi,és pihenj kicsit:Ági

nusi 2007.07.25. 21:45:11

Gratulálok és mindenki büszke rád!!!

Biztos voltam a \\\"másik caminoban\\\" és ma láttam rajtad, hogy az is sikeres volt. Igazán Rád fért a megújulás, amit Te a szíved mélyén legjobban akartál.Ez az út a lelkedben dőlt el, az elszánságod vitt előre és a legjobb helyre, a világ végére. Ott aztán megtörténhet minden az emberrel, mint a mesében.
Elindult egyszer ,világot látni, egy szőke kislány úgy hívták Ani........
Kívánom,hogy a boldogság sokáig tükröződjön a szemedben, a mosoly ne hervadjon le az arcodról, sugározd a lényeddel másnak is, hogy néha el kell indulni valahova, hogy megérkezzünk...

Zsuzsa 2007.07.28. 17:06:58

Kedves Ani!

Gratulálok!!!
Csodálatos útat tettél meg.
Az előbb élőben is láttalak az m2-n. Rólad szólt: "Elmentünk a Nap után" - magyar zarándokok Spanyolországban. A 2. rész aug. 4-én lesz, 14.55-kor.
Feltétlenül megnézem, pont olyan, ahogy elmesélted nekünk. Katartikus.
Köszönjük!
Puszi: Sch.Zsuzsa

Ui.: Remélem lesz még folytatás:)

Feri bá' 2007.07.30. 12:08:46

Talán ki kellene az egészet nyomtatni...

:)))

Évi 2007.07.30. 15:05:58

Igen, biztosan örülne neki! Hogy ez még senkinek nem jutott eszébe...! :D

Terike 2007.08.27. 21:19:59

Kedves Annamária!
Nagyon sajnálom, hogy nem tudtam a tervezett utadról, mert örömmel csatlakoztam volna hozzád.
Pirochné Teri (1) 306 7957

Bea 2007.12.29. 23:39:15

Kedves Aninéni,

Sajnos nem volt egyenlőre annyi időm hogy minden bejegyzést elolvassak de amit olvastam az engem is jól megnevetetett. Nagyon szellemesek a Te bejegyzéseid és a barátoké is! Teljesen felidézted bennem azt az érzést amikor én is ott voltam az úton. Úgy látom hogy egy kicsit elöttem jártál, mert én Július 27-én értem a tengerhez Finisterraba.
Nem semmi teljesítmény, hogy ilyen gyakran tudtál írni blogot. Azért külön gratulálok. Én is próbáltam sokszor felmenni netre de úgy látszik nem voltam elég elszánt. Pedig milyen jó visszaolvasni az élményeket amiket rögtön leírtál. Emlékezetből már egész más írni az útról.

Szóval hadd gratuláljak én is hogy célba értél és kívánom hogy sose feledd el az érzést amikor a tengert nézted. :)
Buen Camino!

Bea 2007.12.30. 00:11:23

Csak nem bírtam ki és elolvastam az összes bejegyzésed. Milyen jól tettem, köszi az élményt! :)

Filagóra 2008.04.07. 13:41:29

Kedves Annamária!
Az utóbbi néhány hónapban szorgalmasan olvasgatom a caminóról szóló beszámolókat, blogokat. A tiédre is véletlenül bukkantam rá. A dátum fogott meg leginkább, ami most írásra késztet, mert én másfél nappal később indultam (2007 07 26) az érkezésed után, és két hónappal később értem vissza Budapestre. Engem akkor nem várt senki, de nem is bántam. Egyedül jártam végig az utat, és ez a tendencia később is folytatódott. Az "egyedül" mégsem jó szó, mert mégiscsak volt velem Valaki, ha láthatatlanul is. Jó érzés volt olvasni, hogy te megkaptad az úttól, amit vártál. Én is kaptam valamit, ha nem is azt, amit reméltem - és amiért útnak indultam. Ezt a "valamit" még nem sikerült elhelyeznem az életemben. Írni azóta sem tudok az utamról, mert sok a zűrzavar bennem, ha rágondolok. Talán idővel letisztul. Igaz, eltelt azóta fél év, de majd csak beérik:-)) Sok sikert kívánok, és gratulálok az utadhoz!
Sanyi
süti beállítások módosítása